Huren

Bij het huren van een woning komen veel zaken aan de orde. Maar wat uw eisen en wensen voor uw woning of werkplek ook zijn, RegioNL Makelaars & Huisvesting hanteert een zeer persoonlijke benadering om u aan passende woonruimte te helpen. Zonder wachtlijsten!

Door het laagdrempelige welkom-thuis-gevoel en uw keuze om wel of geen inschrijfkosten te betalen, kunnen wij u zorgeloos naar een nieuwe woning begeleiden.

Wilt u een woning huren?
Dan kunt u zich op deze website registreren voor een account. Tijdens uw registratie krijgt u de gelegenheid om een nauwkeurig zoekprofiel aan te leggen. Daarbij kan worden aangegeven of u per email op de hoogte wilt worden gehouden van nieuw toegevoegde woningen die aan uw zoekprofiel voldoen. De frequentie van te ontvangen mails kunt u zelf in uw account instellen.

Een andere mogelijkheid is dat u ons kantoor bezoekt en u zich daar fysiek inschrijft. Tijdens een intakegesprek worden dan uw specifieke woonwensen genoteerd. De ervaring leert dat door deze persoonlijke benadering de kans dat het "klikt" tussen huurder en verhuurder aanzienlijk toeneemt.

Voor uw inschrijving op ons kantoor (priority inschrijving) hebben wij nodig:
  • een inschrijfformulier (wordt ter plaatse ingevuld);
  • een kopie van uw legitimatiebewijs;
  • als u in loondienst bent: een kopie van uw loonstrook of arbeidsovereenkomst;
  • als u ondernemer bent: uw meest recente aanslag inkomstenbelasting en een uittreksel van de Kamer van Koophandel.
 
Wat zijn de kosten?
 
Wij bieden u de keuze uit twee pakketten:
  • pakket 1: gratis inschrijving met registratie via deze website;
  • pakket 2: priority inschrijving; het tarief is eenmalig € 30,00. Inschrijving en betaling op ons kantoor te Eindhoven.
Voor meer informatie over onze huurkosten kunt u terecht op ons kantoor te Eindhoven.

Let op: nadat u een woning heeft gevonden, krijgt u de eerste maand te maken met de volgende uitgaven
  • één maand borg (die krijgt u terug aan het einde van uw huurperiode, mits de eindoplevering voldoende wordt bevonden);
  • de eerste maand huur;
  • administratiekosten bij een zelfstandige woning € 295,00 tot € 345,00 inclusief 21% btw;
  • administratiekosten bij een onzelfstandige woning € 250,00 inclusief btw.
 
Huuropzegging
Als huurder heeft u de vrijheid om uw huurovereenkomst te beëindigen met inachtneming van de opzegtermijn en minimale huurperiode. Uw opzegtermijn zal in veel gevallen één kalendermaand bedragen; dit houdt in dat u een volledige maand als opzegtermijn moet hanteren voordat uw huurovereenkomst eindigt. Wanneer u de huur wilt opzeggen dient u dit schriftelijk via een aangetekend schrijven aan de verhuurder of beheerder kenbaar te maken.

Een voorbeeld-opzeggingsbrief kunt u aanvragen door per mail contact met ons op te nemen. Op dezelfde manier kan een kopie van onze bemiddelingsvoorwaarden worden aangevraagd.